måndag 21 december 2009

BÖRJA HÄR!

Iskallt var det ute i snödrivan. Jag var vilse i den stora skogen. Kallt var det fast det var i slutet av mars. Så här kallt har det aldrig varit. ”Blir det kallare kommer hus...AAAAAA” Jag föll ner för ett stup... som aldrig har stått där förut. Jag fick ett sår, det svider. ”Vem är du?” Jag lyfte på huvudet och såg en flicka med rött hår och orangea kläder, som såg ut att vara... natur... saker??
”Ehh...” Svarade Jag.
”Du behöver inte vara rädd! Nå vem är du?” Sa hon.
”J-Ju-Julia” Stammande jag fram. Flickan tittade på hennes skadade hand.
”Jag kan inte hjälpa dig” Sa hon. Vad menade hon? Hon tjändes lite påhittad.
Plötsligt dök en annan pojke upp i gröna... natur...saker. Var kom han ifrån? Det såg ut som om han hoppade ner från ett träd, ungefär tjugo meter högt! Jag måste sett i syne.
”Vad händer Nina, varf...” Han fick syn på mig.
”Det här är Julia” Sa Nina. De tittade på henne så konstigt.
”Aj” Skrek jag. Pojken hade sparkad snö på mitt sår, var han galen? Jag tog hårt tag o gräset för att slippa känna såret som sved.
”TITTA!!” Sa Nina och pekade på gräset jag hade klämt på. Det var helt fantastiskt. Blommor och gräs hade dykt upp och snön var bara en liten vattenpöl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar