måndag 5 april 2010

del 11

”Nu är den klar! Ta på dig den!” sa Hanna. Nu kunde jag se vad det var.
”Exakt! Du behöver inte vara rädd för att du ska trampa på manteln, den har den exakta längden för att du inte ska trampa på den” sa Anna. Tröjan var grön och gjord av natur saker... nu när jag var van vid att tänka det så skulle det inte vara så svårt att se sig själv i spegeln. Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer, Natur grejer...
”TYST!!!” skrek Hanna, Anna och Sanna sammtidigt... Jag börjar bli van vid det också... Tala sammtidigt, tala samtidigt tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt, tala sammtidigt...
”ALLTSÅ JAG KOMMER...”
”SLÅ NYLLET AV...”
”DIG!!”
Anna, Sanna och Hanna fortsätter varandras meningar som en hobby. NEJ, svara inte på det! Jag kommer inte att tänka ”fortsätter varandras meningar!
”BRA!!” sa Anna. Julia hade rätt kul så att tiden flög iväg... vänta lite!
”Vilket datum är det idag?”
”Den 4 april 2010” svarade Sanna. Jag kunde inte tro mina öron!
”Och det är snö kvar?! Varför tar ni inte bort de om...” Hann hon bara med.
”För det är...”
”DU som ska...”
”Ta bort snön!”
”Men hur gör jag då? Ge mig en formel! Typ ”Higady Pigady Donkikong, Abrakadabra Simsala song!” eller nått!” Sa jag. Sanna, Anna och Hanna skakade på huvudet.
”Du måste lära dig kontrollera dina krafter först!” Sa Hanna.
”Hur lång tid tar det? När börjar vi?” Frågade jag. Anna, Sanna och Hanna tittade på varandra.
”Vi börjar nu om du har lust. Det tar minst... En timme eller så” Sa Anna. Jag blev förvånad över den korta tiden men nickade, gick ut ur rummet. Adrin kom fram till mig.
”Julia! Är du beredd å gå och öva?” Sa han. Jag nickade. Han visade mig en repstege som man kan klättra upp på för att komma ut ur trädstammen som vi hade kommit in i. Jag klättrade upp, det var rätt svårt men jag lyckades komma till en plattform framför ingång och utgången. Men jag hörde något där utanför, så jag sneglade fram och såg något fruktansvärt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar